DAG DRIE: Cresta di Gallo


PLUK RESULTAAT EINDE DAG:
..... kratjes van plm. 24 kilo ieder.




Ik loop naar buiten. Het is half acht en verbazingwekkend warm. Er hangt een grijs zwarte lucht met in het midden een veel belovende lichtstraal die langzaam onze kant op komt. De zon probeert met alle kracht door te breken. Binnen schenkt Joep koffie in en zegt dat het tussen 9 en 10 droog is en in de middag ook nog wel. Na het ontbijt (weer lekker vers knapperig brood) blijken alle Meteo sites van de wereld het totaal fout te hebben. Het is droog geworden en de zon is voorzichtig tevoorschijn gekomen.


Sienna, Boris, Tomma. Blaf(s) loopt net uit beeld
De hondenparade wacht ons buiten al op. Met jasjes aan beginnen we de pluk. Nog geen geschiet van de jagers, dus minder geblaf van "onze" honden. Boven in een boom hangend breekt de zon door. Een soort "on top of the world" gevoel maakt zich van mij meester.
Als ik op de ladder sta, krijg ik duidelijke plukproblemen. Kramp in de handen en kramp in de voeten. Ik probeer mij te ontspannen en stort prompt bijna naar beneden. Gelukkig hebben we een klein boompje uitgezocht en kan ik mij redden met een reuze stap en een soepele zwiep aan een tak.

 
Na vier uur plukken klinkt de lunchroep van Jan Pieter ons als muziek in de oren. In de keuken tref ik JP met een grote grijns:



Hij is bezig met de Cresta di Gallo voor het avondmaal. Ik ben benieuwd, een nieuwe culinaire ervaring! Voor de lunch genieten we van mijn lievelingsgerecht: Risotto met eekhoorntjes - brood. Samen met een koud glas witte wijn nestel ik mij tegen de warme stenen muur van het huis. Wat een heerlijke plek om te wonen en wat een geweldige plek om te mogen zijn.
De namiddag pluk volbrengen we in de volle zon. Af en toe doen de jagers een poging de wildzwijn populatie om zeep te helpen maar krijgen alleen Blaf, Boris, Tomma en Siena aan de ren. Om vijf uur verzamelen we de kratten en lopen we naar huis. 

Na een hele dag buiten is het altijd weer een belevenis de keuken in te wandelen. Op het aanrecht tref ik een stilleven van Vermeer, wat een kleurenpracht, dat moet een smakelijk maaltje worden.


De Cresta di Gallo zit in de pan


EN WE ATEN.....




hier komt het recept 
RISOTTO CON FUNGHI
 INGREDIËNTEN
BEREIDING

recept 
PATE di CRESTA DI GALLO 
INGREDIËNTEN
BEREIDING





                                                                                                                          


                                                                              

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie. We kijken er zo snel mogelijk naar.