DAG VIJF, raccogliamo ostinatamente (we plukken stug door)


PLUK RESULTAAT EINDE DAG:
..... kratjes van plm. 24 kilo ieder.


Knapperig brood, bloedsinaasappelmarmelade en sterke koffie komen op tafel. Vandaag plukken we de bomen in de weide onder het huis. In de heerlijke warme zon dalen we de heuvel af. Er hangt een mix van olijven aan de bomen. Kleine erwtjes en grote zwangere zwarte. Het gaat niet zo hard als de andere dagen, want we staan de hele tijd op een helling.

De lunch is wederom goddelijk; een gigantische schaal pasta met citroen en verse basilicum lacht ons toe. Uiteraard eet ik weer veel te veel en doe daarom even, net als mijn plukgenoten, een hazenslaapje op het terras. 



Na de lunch rijden we naar de olijfbomen van buurman Goddi. Grote bomen met mooie zwarte grote olijven die vragen om geritst te worden. Bij de eerste regendruppels waren we klaar met de pluk van de dag. 

Afsluiting van de dag

Wederom een mooie oogst. Voor de competitie deelnemers van Raad het totaal pluk gewicht 2012: wij waren tevreden, zeer tevreden! (of toch niet helemaal?) Helaas is al weer de laatste dag voor Judith en Roel aangebroken. Daarom een paar stoere foto's van deze bomen-klimmers.

Voor het avond diner heeft Jan Pieter, als of hij het wist, mijn favoriete ingrediënten bereid: groenten in allerlei vormen en samenstellingen. Naast een echte carnivoor, ben ik een groente fanaat. De combinatie van al dat lekkers maakt dat ik de rest van de avond aan tafel wil blijven zitten en gewoon naar het eten wil kijken. Het ziet er zo mooi uit. Ik denk dat dat een van de bekoorlijkheden van de Italiaanse keuken is. Het proeft niet alleen goed, het ziet er ook nog eens "Divinamente gustosa" uit; Goddelijk smakelijk.






Hier komt het recept
CAPONATA
INGREDIËENTEN
BEREIDING



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Dank je voor je reactie. We kijken er zo snel mogelijk naar.